Heavenly Intercession 御国のとりなし パート3

さて、戦略についてです。イエス様は言われました、祈る時「天でなされるようにこの地でもなされますように」と祈りなさいと。もし天でなされることがどのようなことなのか、どんな感じなのか、どのような味なのかを私たちが知らなければ、そのように祈ることはできません。あるいは、父なる神さまが天で何をしておられるのかについて無知であるなら、天の御国と繋がることはできません。

天の御国では物事はどのように運営されているのでしょうか?平安、喜び、力と勇気が満ち溢れている天の御国がこの地にもたらされなければなりません。私たちは天の御国を私の家族に、仕事場に、そして私の近隣にもたらすために召されています。私たちは、この地では寄留者ですが、天の御国では市民です。エペソ3:10には、教会によって神の多種多様な知恵が天上における「権威」や「権力」達に示されると宣言されています。私たちは、戦い、争いの上に座っているのです、自分がまだその中を歩いていることに気がついているけれども。私たちは、私たちの周りの世界を動かし、影響を与える許可と権威を神から頂いているのです。世界的なテロ、貧困、経済の不安定、社会的な不和が世界中にはびこっていますが、私たちの父なる神は、怠けているのではありません。神は、教会に4つの主要な領域においてその中で生きて動かしなさいと教えられました。

1、身体的いやしは、教会が病気のいやしのために祈ることを学ぶならば、全宇宙にも影響を及ぼします。
2、とりなしの祈りについての知恵と理解が世界中で広がり、とりなし手の数も増えています。
3、教会は、夢や幻が天国の言語として大切な役割を果たすことを理解し、学んできています。
4、教会が預言について、聖化について、また変革について(感謝なことにエリヤハウスミニストリーは、それらの先駆者である)理解が増してきている。

 素晴らしいニュースは、私たちの父なる神は、人類の窮地、苦境にたいして、無関心であったり、関わりを避けているのではないということです。神は、このような時のために必要な道具を教会の中で磨いておられたのです、何十年も前から。私たちはこのような時のために生まれたクリスチャンです。多くの証し人の群れが道を備えるために私たちの前を歩んでくれました、ですから私たちはすべての戦略をもった父なる神によって、神が特別に準備した事を成すために整えられているのです!

Now to strategy. Jesus said that when we pray, to pray “on earth as it is in heaven.” We cannot pray that way if we don't know what heaven looks, feels, or tastes like. Nor can we connect with heaven if we are ignorant of what our Father has been doing there. How are things conducted in heaven? The peace, the joy, the strength, and the courage that saturate heaven needs to be brought to earth. We are called to bring heaven to our families, the workplace, and our communities. We are sojourners here, but we are citizens of Heaven. Eph. 3:10 says the church is to declare the manifold wisdom of God to principalities and powers in heavenly places. We are seated above the fray, though we find ourselves walking in it. We have His permission and His authority to move and impact the world around us.
Globally terrorism, poverty, economic uncertainty, and social discord are rampant around the world, but our heavenly Father has not been idle.

He has taught His church to live and move in four major areas:
1) Physical healing has impacted the entire planet as the church has been learning to pray for the sick;
2) Intercessors have grown in numbers, wisdom, and understanding around the globe;
3) The church has learned the importance of understanding dreams and visions as a significant part of the language of heaven;
4) The church has grown in its understanding of prophecy, sanctification, and transformation, which Elijah House has been the forerunner in.

The great news is that our Father has not been disengaged nor disinterested in the plight of mankind. He has been kneading the tools required for such a time as this into the church for decades now. We are the believers who were born for this time. A great cloud of witnesses has gone before to prepare the way for us, and we have been prepared by the Father of all strategies to do the job He has uniquely prepared us to do!
by Rick Cornellier, Lead EH Intercessor