Heavenly Intercession 御国のとりなし パート2

とりなしの祈りは、3つの異なるレベルに分けられます。:地元、地域、世界的。地元のための祈りには、家族、友人、地元教会、その地区などが含まれます。地域のための祈りは、先ほどよりももっと広い区域、地理的に広い地域やそこに住む人々、その国の問題なども含まれます。世界的なとりなしの祈りは、他の国々、世界的な規模のミニストリー、また世界に影響を及ぼす問題などが含まれます。

 エリヤハウスのとりなしの祈り手として、地元のエリヤハウスの行事、例えば祈りのミニストリースクールのために、私たちは全体のミニストリーのために祈る時とは違う祈り方をします。個々の行事は私たちの地元で起っていることであり、ミニストリー全体は、アメリカ中でまた世界各国にも及んでいることだからです。私たちは、それぞれのレベルで、違った障害物に出会いますが、私たちの姿勢はいつも同じです、アイデンティテーと安息ということです。私たちの経験から、その姿勢と立ち位置なしに祈るならば、実を結ばず、効果もないということです。

 エペソ2:6では、私たちはキリスト・イエスにおいて、ともに天の所にすわらせてくださったと言っています。そのことをとりなしの祈りにおいても理解しなければなりません。それは、私たちが祈る時、私たちはまさに天の王座に座っているということなのです!そこに座っているときは、私たちは安息に入り休んでいます。ピリピ4:6では、何も思い煩わないで、私たちは感謝をもって祈るべきだと言っています。「思い煩う、心配する」ことは、「どうしようかと心騒がせる」または「自分の関心事を優先している」という意味でもあります。安息に入り休んでいる時は、心配はありません。私たちの霊は、静まり聖霊の導きに敏感になっています。私たちの意識は、父なる神に向っていて、祈っている問題や出来事の方に向いていないので、はっきりと聖霊の声を聞くことができます。父なる神の安息に入っているのです。(へブル4章)

 とりなしの祈りという言葉を発するまえに、私たちのアイデンティテーが何かを理解しなければなりません。私たちは座しているだけでなく、「キリストにおいて天の王座」に父なる神と共に座っているのです。私たちは、父なる神とキリストにとても近接しているのです。そこには、距離も分離もありません。聞いてもらうために頑張って、大きな叫び声をあげる必要もありません。「とりなし」の定義は、1テモテ2:1にあります。その意味は、妻から学んだのですが、「会話する、会議する、または一緒に集まる」ということです。私たちは、神の息子、娘であり、とりなす時は、聖霊をとおして私たちの父と救い主と共にいるということです。その権利を勝ち取らなければならないとか「このように…」と決められとおり祈ることによって、聞いてもらえると証明する必要もありません。私たちの立場は、贈り物であり、イエス様によって代価が支払われているのです。イエス様が、よみがえって最初に語られた言葉は、「わたしにすがりついていてはいけません。わたしはまだ父のもとに上っていないからです。わたしの兄弟たちのところに行って、彼らに『わたしは、わたしの父またあなたがたの父、わたしの神またあなたがたの神のもとに上る。』と告げなさい。」ヨハネ20:17

 このみ言葉を瞑想してみてください、その中には驚くほどの深い意味が含まれています。私たちは家族の一員として加えられました。私たちの父は、その臨在の中に私たちを娘、息子として歓迎してくださっています。この立場や見方からどのように祈るのかを学ぶには、しばらく時間がかかります、それは私が自分自身についてどのように考えているか、大きな調整をしなければならないからです。私たちは、家族に属する子どもとして座って、聞くということを学ばなければなりません。息子、娘としてお父さんの横に座り、休み、何であれ父が導く通りに祈るのです。*パート3に続く

Intercessory prayer can be divided into three different levels: local, regional, and global. Local prayer encompasses family, friends, the local church, the community we live in, and the issues affecting those arenas. Regional prayer is a larger purview which includes a larger geographic or community focus, including national issues. Global intercession encompasses other nations, ministries having global influence, and other issues of worldwide impact.

As intercessors for Elijah House, we pray differently for local events—such as a Basic 201 school—than we do for the overall ministry. One is happening in our own backyard, the other reaches across the United States and around the world. We encounter different obstacles at each of those levels, but our posture always remains constant; that of identity and rest. It has been our experience that not praying from that place is fruitless and ineffective.
Eph. 2:6 says that we are seated in heavenly places in Christ Jesus. We must understand that in relation to our intercession. It literally means that when we pray, we are seated in heavenly places! We are at rest when we are seated. Phil. 4:6 says we are to pray with thanksgiving, being anxious for nothing. “Anxious” can mean to be “troubled with cares” or “to promote one’s own interests.” There is no anxiousness in us when we are at rest. Our spirit is quiet and sensitive to the leading of the Holy Spirit. We can hear clearly as all of our senses are directed toward our Father and not at any problem or issue we may be praying about. We enter into our Father’s rest (Heb. 4).

We must understand what our identity is before one word of intercession proceeds from our lips. We are not only seated, but we are seated “in heavenly places in Christ,” and with our Father. We are in close proximity to them. There is no separation or distance. We don't have to get worked up or clamor to be heard. The definition of “intercession” from 1 Tim. 2:1 that I learned from my wife Michelle and provide for you here means to “have a conversation, a conference, or to come together.” We are sons and daughters and we come together with our Father and our Savior through the Holy Spirit when we intercede. We don’t have to earn that right or prove we must be heard by praying “just so.” Our position is a gift bought and paid for by Jesus. The first words Jesus said after He was raised from the dead were these: “Do not cling to Me, for I have not yet ascended to My Father; but go to My brethren and say to them, ‘I am ascending to My Father and your Father, and to My God and your God’" (Jn. 20:17, NKJV).
Meditate on those words, for they are staggering in their implications.
We have been brought into a family. Our Father has welcomed us into His presence as sons and daughters. It takes some time to learn how to pray from this position or perspective because most of us have to make some major adjustments to what we think about ourselves. We must learn to sit and to listen as kids who belong to the family. So, as sons and daughters seated and at rest next to our Dad, we pray whatever He leads us to pray.
Continue to part3